Geadopteerd


Maar toen de volheid van de tijd gekomen was, zond God Zijn Zoon uit, geboren uit een vrouw, geboren onder de wet, om hen die onder de wet waren, vrij te kopen, opdat wij de aanneming tot kinderen zouden ontvangen. — Galaten 4:4-5 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Galaten 4:1-7

Wie? De Here God

Wat? Zond Zijn Zoon, de Here Jezus, uit, geworden uit een vrouw, dus volledig mens,

Waar? Geboren onder de wet, dus met dezelfde verplichtingen als alle andere mensen

Waarom? Om hen, alle mensen, dus ook ons, vrij te kopen, opdat wij de aanneming van kinderen zouden ontvangen. Geadopteerd konden worden

Wanneer? Toen de volheid van de tijd aangebroken was. De Here Jezus was gepland, het juist tijdstip. Geboorteplannjng noemen we dat

Waarvoor? U, jij en ik, iedereen, hebben de macht gekregen om kinderen van God te worden (Joh. 1:12) het aanbod van Gods genade is voor iedereen geldig. Het initiatief ligt bij Hem, het antwoord bij ons

Waartoe? O, hoe groot is Zijn liefde voor ons en hoe ruim Zijn genade. Geadopteerde kinderen hebben dezelfde rechten (en plichten) als biologische kinderen. Ik heb zelf een zoon die geadopteerd is. Hij is mij net zo lief als mijn biologische zoon, er is geen verschil. Hij draag mijn naam, hij is gewoon mijn zoon. Zo houdt God ook van ons, zijn geadopteerde kinderen, geen verschil tussen ons en de Here Jezus. We zijn geen slaven meer maar zonen, (en dochters) van de levende God, is dat geen wonder?

Gebed: Dank U, Vader, dat U mij adopteerde als Uw zoon en dat ik nu Uw kind ben. Met alle rechten en plichten van dien, maar bovenal gedragen door Uw liefde. Ik ben Uw geliefd kind

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Plaats een reactie