Genoeg genade


Als er 1 situatie is waar veel misverstand is ontstaan in de bijbel is het wel de ‘doorn in het vlees’ van Paulus. Hier komt de tekst uit van vandaag:

maar Hij zei tegen mij: “Mijn genade is genoeg voor jou, want mijn kracht wordt in zwakheid vervolmaakt!” Daarom roem ik liever in mijn zwakheden, opdat de kracht van Christus op mij zal rusten.’
‭‭2 Korintiërs‬ ‭12‬:‭9‬ ‭EBV24‬‬

Men gebruikt dit vaak in discussies rond genezing, omdat men zegt dat die doorn een ziekte was waaraan Paulus leed. De context laat ons echter zien dat het het lijden is vanwege zijn broeders, de Religieuze Joden, die hem telkens weer dwarszaten en de nieuwe gelovigen weer een nieuw juk van de wet op wilden leggen. Hij had hen zo lief, dat hij zelfs bereid was zijn plek in de hemel af te staan om hen gered te zien worden!

Door die tegenstand echter groeide het koninkrijk van God als nooit te voren en leerde hij nederig en afhankelijk te zijn. Want God had hem in de 3e hemel opgenomen en tot hem gesproken en om hem niet trots te maken moest hij leren dat Gods genade genoeg was, daarom leerde hij die genade boodschap en bracht hij die met zoveel succes in de wereld, tot diep in Europa zelfs!

En ja, we hebben niets in te brengen dan alleen die genade, dat gratis geschenk te ontvangen! Genoeg om mee te leven, genoeg om mee te sterven!

Dank je wel voor het liken👍, delen en abonneren waardoor je me helpt je om het goede nieuws te verspreiden

Doe mee met de 21 dagen doeltreffend bidden challenge!

En zie mensen voor je ogen gered worden!

Dit dagelijks in je Whats App ontvangen, meld je dan aan!

Of direct in Messenger: https://m.me/ch/AbaxKWXFdDOFPEgU/

Schrijf je ook in op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/@preachingdrummer?si=KQXnDFL7REwRcRYn

De Opfrisser is nu ook via ons Telegram kanaal te volgen

Je hart 💓 nog nooit echt aan Jezus gegeven? Ga naar www.gratisgeschenk.nl en doe het nu!

#opfrisser #preachingdrummer #christiantiktok #christelijkeTikTok #dagtekst #YouVersion #Jezus #Jesus#NiemandMagStervenZonderJezus #christian daily devotion # Redding #salvation #christianpreaching

https://linktr.ee/preachingdrummer

Een gedachte over “Genoeg genade

Plaats een reactie