Versterken en bewaren


In een tijd waarin verleiding meer slachtoffers maakt dan vervolging geldt dit schriftgedeelte zeker ook voor ons:

‘Maar de Heere is getrouw, Die u zal versterken en bewaren voor de boze.’
‭‭2 Thessalonicenzen‬ ‭3‬:‭3‬ ‭HSV‬‬

Paulus is bijna aan het eind van zijn tweede brief aan de gemeente van Christus in Thessaloniki.

Eerst vraagt hij gebed dat hij en zijn medewerkers Gods woord ongehinderd en verheerlijkt zullen kunnen verkondigen en niet zoveel last zullen hebben van lastige mensen die dat zouden kunnen verhinderen, maar in dezelfde adem gaat hij verder in een proclameren gebed voor de lezers: God is getrouw, Hij zal hen versterken en bewaren voor de boze.

Je zou hieruit op kunnen maken dat ook zij last hadden van ‘slechte en boosaardige mensen’. We weten dat vaak, als Paulus vertrokken was uit een pas gestichte gemeente, religieuze sujetten probeerden om het evangelie van genade te stelen en te vervangen door wetticisme. Ook daarin is er niet veel veranderd!

Je ziet vaak dat mensen, die net tot geloof gekomen zijn, in vuur 🔥 en vlam staan voor Jezus en het aan iedereen willen vertellen, maar blijkbaar lukt het de mensen uit de kerk dat vuurtje heel snel te blussen 🧯 en moeten ze ‘normaal’ doen…🥲

Religie weerstaat altijd de Heilige Geest !
Duidelijker dan het onthullen van de oorsprong daarvan kan Paulus het niet laten zien: het rijk der duisternis. Daarom moeten we sterk en standvastig zijn, opdat we van die aanvallen bewaard zullen blijven en we ze kunnen afslaan. En allert, want het is allemaal met een vroom sausje overgoten!

Laat je eerste liefde en je enthousiasme voor Jezus niet roven en doven! De Heilige Geest is erbij om het aan te wakkeren

Dank je wel voor het liken👍, delen en abonneren waardoor je me helpt je om het goede nieuws te verspreiden

Doe mee met de 21 dagen doeltreffend bidden challenge!

En zie mensen voor je ogen gered worden!

Dit dagelijks in je Whats App ontvangen, meld je dan aan!

Schrijf je ook in op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/@preachingdrummer?si=KQXnDFL7REwRcRYn

De Opfrisser is nu ook via ons Telegram kanaal te volgen

Je hart 💓 nog nooit echt aan Jezus gegeven? Ga naar www.gratisgeschenk.nl en doe het nu!

#opfrisser #preachingdrummer #christiantiktok #christelijkeTikTok #dagtekst #YouVersion #Jezus #Jesus#NiemandMagStervenZonderJezus #christian daily devotion # Redding #salvation #christianpreaching

Een gedachte over “Versterken en bewaren

Plaats een reactie