Heilig


Regelmatig, zowel in het Oude, als in het Nieuwe Testament, roept God ons op om heilig te zijn, zo ook in de dagtekst van vandaag:


‘Jullie zullen heilig voor Mij zijn, want Ik, de HEERE, ben heilig en Ik heb jullie uit de volken afgezonderd opdat jullie van Mij zouden zijn.’
‭‭Leviticus‬ ‭20‬:‭26‬ ‭EBV24‬‬

De context is een hele reeks zonden van zowel afgoderij als op seksueel gebied, iets waar het volken van Kanaän zich gruwelijk aan hadden bezondigd en waar voor God de maat vol was
Reden dat dit zo ontzettend verkeerd is, is omdat het volk gewijd is aan God, ‘Ik heb jullie afgezonderd van de volken opdat jullie van Mij zouden zijn’

In het Nieuwe Testament zien we dat God ons oproept om ‘geheel anders’ te zijn, omdat we Christus hebben leren kennen, (Efeze 4:20), door Hem gekocht en betaald en daarom weer zijn eigendom zijn.

Juist een reden om dus heilig, apart te zijn, ons te onderscheiden van de anderen. Niet om boven hen te staan, maar omdat we de tempel van de Heilige Geest zijn, en die wil juist in heiligheid wonen.

Gelukkig helpt Hij ons om dat te bereiken, maar dan moeten we Hem wel die ruimte geven, overgave heet dat! Maar doen we dat dan gaat Hij er als een stormwind doorheen! Gaaf hè?

Dank je wel dat je door dit te liken👍, te delen en je te abonneren me helpt om het goede nieuws te verspreiden

Doe mee met de 21 dagen doeltreffend bidden challenge!

En zie mensen voor je ogen gered worden!

Dit dagelijks in je Whats App ontvangen, meld je dan aan!

Schrijf je ook in op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/@preachingdrummer?si=KQXnDFL7REwRcRYn

De Opfrisser is nu ook via ons Telegram kanaal te volgen

Je hart 💓 nog nooit echt aan Jezus gegeven? Ga naar www.gratisgeschenk.nl en doe het nu!

#opfrisser #preachingdrummer #christiantiktok #christelijkeTikTok #dagtekst #YouVersion #Jezus #Jesus#NiemandMagStervenZonderJezus #christian daily devotion # Redding #salvation #christianpreaching

Een gedachte over “Heilig

Plaats een reactie