Gelovig gebed


In de Bijbel vind je soms sleutels die belangrijk zijn bij verhoring van je gebeden. Vandaag krijgen we er weer eentje:


‘ Daarom zeg Ik jullie: Alles wat jullie bidden en vragen, geloof dat jullie het zullen ontvangen en het zal jullie gegeven worden.’
‭‭Markus‬ ‭11‬:‭24‬ ‭EBV24‬‬

Eerst weer even de context: de verdorde vijgenboom, die eruit zag dat hij vrucht droeg, maar dat niet deed en daarom vervloekt werd door Jezus en, ‘s avonds al, verdord was. Dan hoort vers 24 hierbij, dat we

  • het geloof van God moeten hebben,
  • moeten spreken tegen de berg, het probleem en
  • in ons hart niet moeten twijfelen. En dan onze schriftgedeelte van vandaag, geloven dat we het ook echt zullen ontvangen.

Feitelijk is dat eigenlijk een herhaling van het eerste deel, het geloof van God hebben en toepassen. Dat geloof is dus niet iets wat je moet op pompen en hardnekkig blijven roepen, het is de gave van geloof, een van de negen gaven van de Geest uit 1 Kor. 12! En daar mogen we om vragen, naar jagen, omdat die gave nodig is om andere gaven te activeren, te detoneren, zo je wilt!

Het is dus niet dat je te weinig geloof hebt als je gebed niet verhoord wordt, maar dat we die gave niet inzetten, die de Heilige Geest ons gegeven heeft! Bijkomend dan toch maar het vervolg lezen waar er ineens over vergeven gesproken wordt, niet zomaar natuurlijk, maar juist omdat ook dat nodig is om onze gebeden verhoord te zien worden, en, hoe moeilijk het ook is, misschien, ook daarop kunnen we weer een beroep doen op de Heilige Geest! Snap je nu hoe onmisbaar Hij is en waarom Jezus zei dat het beter is dat Hij ging omdat anders de Geest niet kon komen?

Dank U Heilige Geest van God, dat U mij helpt om de gave van geloof vrij te zetten en mij te helpen mensen te vergeven, die mij pijn hebben gedaan! Opdat mijn gebeden verhoord zullen worden!

Met 👍 liken, delen en abonneren help je me om het goede nieuws te verspreiden

Doe mee met de 21 dagen doeltreffend bidden challenge! En zie mensen voor je ogen gered worden!

Dit dagelijks in je Whats App ontvangen, meld je dan aan!

Je hart 💓 nog nooit echt aan Jezus gegeven? Ga naar www.gratisgeschenk.nl en doe het nu!

#opfrisser #preachingdrummer #christiantiktok #christelijkeTikTok #dagtekst #YouVersion #Jezus #Jesus#NiemandMagStervenZonderJezus #christian daily devotion # Redding #salvation #christianpreaching

Een gedachte over “Gelovig gebed

Plaats een reactie