Spreuken 11:24


Bijbelstudie met de 7 w’s

Spr. 11:24 Er zijn er, die uitstrooien en toch nog meer verkrijgen; terwijl anderen meer inhouden dan recht is en toch gebrek lijden

Wie? zij die vrijgevig zijn

Wat? Krijgen steeds meer

Waar? In dit leven

Waarom? Omdat dit een principe uit Gods Koninkrijk is, denk aan de weduwe van Sarfath.!

Wanneer? Als we uitstrooien, dus vrijgevig zijn en niet krenterig.

Waarvoor? Omdat krenterigheid niet bij God hoort, Hij is een God van overvloed (joh.10:10b)

Waartoe? Om niet afhankelijk te zijn van wat we zelf vergaard en gespaard hebben, of onze financiële situatie, laat staan de Beurs, maar van Hem alleen. (Mat. 6)

gebed: Heer laat mij zien aan wie ik vandaag mag geven van mijn overvloed om hen te zegenen en U groot te maken

Ook iedere dag de 7 W’s in je mailbox? Stuur me een berichtje en ik voeg je toe!

Plaats een reactie