Brutaal gebed


Er zijn verschillende soorten van gebed: je hebt smekingen, klagen, bidden als een bedelaar of juist met autoriteit. Maar vandaag zien we juist dat je blijkbaar God ook onder druk kunt zetten:

‘Hieraan weet ik dat U behagen in mij hebt, wanneer mijn vijand over mij niet in luid gejubel zal uitbarsten.’
‭‭Psalmen‬ ‭41‬:‭12‬ ‭EBV24‬‬

Dat is dus best brutaal, zou ik zo zeggen!

David, de dichter van deze psalm is ziek en die situatie wordt door zijn vijanden gebruikt om hem belachelijk te maken, maar ook zijn God!
In deze psalm bid hij dus in genezing en in onze dagtekst gaat hij daarin wel heel ver! Als U mij geneest weet ik dat U mij liefhebt! Dan zal mijn vijand niet in luid gejubel uitbarsten!

Je kunt hier aan mensen denken maar ook aan dé vijand van mensen; die dief die komt
Om te stelen, te doden en te vernietigen en daar ook ziekte voor gebruikt en dus lacht als we niet genezen.

En dan, zegt David, is genezing een blijk van Gods liefde . Het is haast manipulatief, maar als je verlangt naar genezing en die blijft uit, dan gaat niets je te ver!

Maar de vreze deze HERSN dan, hoe zit het daar mee? Met Zijn soevereiniteit? Allemaal vragen waar we mee worstel, net als met de vraag of God wel wil genezen, if Hij het kan hebben er het dan nog niet eens over!
David ligt daar allemaal niet wakker van, hij wil maar 1 ding: genezen!

We kunnen ook te liefelijk bidden of God zelfs beperken. In Markus 9:23 zien we de vader van de jongen die de discipelen niet kunnen genezen, tegen Jezus zeggen dat als Hij kan Hij hem dan zou genezen. Het antwoord van Jezus impliceert dat als je gelooft er geen onmogelijkheden meer zijn, geloof bij de vader, maar ook bij de discipelen, die het niet kunnen vanwege hun ongeloof!

Dus als wij geloof hebben zoals David dat ook had, mogen we blijkbaar alles inzetten, zelf het feit dat Zijn genezing voor ons een blijk is van Zijn liefde voor ons!

Brutaal, maar met respect, want Zijn liefde voor ons is onvoorwaardelijk. En als David het deed, wat let het ons?

Dank je wel dat je me, door dit bericht te liken👍, te delen en je te abonneren, helpt om het goede nieuws te verspreiden!

Heb jij je al opgegeven voor de 31 dagen ‘Schuddend Gebed’ uitdaging? Klik op de link!

Doe mee met de 21 dagen doeltreffend bidden challenge!

En zie mensen voor je ogen gered worden!

Dit dagelijks in je Whats App ontvangen, meld je dan aan!

Schrijf je ook in op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/@preachingdrummer?si=KQXnDFL7REwRcRYn

De Opfrisser is nu ook via ons Telegram kanaal te volgen

Je hart 💓 nog nooit echt aan Jezus gegeven? Ga naar www.gratisgeschenk.nl en doe het nu!

#opfrisser #preachingdrummer #christiantiktok #christelijkeTikTok #dagtekst #YouVersion #Jezus #Jesus#NiemandMagStervenZonderJezus #christian daily devotion # Redding #salvation #christianpreaching

Een gedachte over “Brutaal gebed

Plaats een reactie