Waarop bouw jij je huis?


Het is misschien wel een van de bekendere gelijkenissen van Jezus, die van het bouwen van je huis. Op een rots of op zand:


‘Daarom, ieder die deze woorden van Mij hoort en ze doet, die zal Ik vergelijken met een verstandig man, die zijn huis op de rots gebouwd heeft;’
‭‭Mattheüs‬ ‭7‬:‭24‬ ‭HSV‬‬

Heel vaak wordt dit gedeelte verkeerd uitgelegd, dat we ons huis, ons geloof en vertrouwen op Jezus moeten leggen. Maar Jezus zegt dat iedereen die zijn woorden hoort en ze doet, lijkt op de wijze bouwer. Horen en doen.

In veel tekeningen in de kinderbijbel zie je het huis op de rots hoger liggen dan dat op het zand.

Vorige week hoorde ik een mooie uitleg. De huizen staan beiden op het strand. Het zand daar is keihard. Dus in eerste instantie niet zo’n gek idee om daarop te gaan bouwen. Maar onder dat zand, als je even graaft, kom je op de rotsbodem, die nog steviger is en beter tegen tegenslag kan dan alleen op dat harde zand.
Het kost je dus wel even moeite, maar dan heb je ook wat. Horen en doen horen in de bijbel bij elkaar

Jacobus zegt later dat geloof zonder werken dood is. En zegt Jezus niet dat we nieuwe discipelen moet leren alles wat Hij geboden heeft? Daar hoort dus ook de koninklijke missie uit Mat.10:7en 8 bij: het evangelie verkondigen, zieken genezen, doden opwekken, demonen uitdrijven etc!

Dan ben je het gehoorde in de praktijk aan het brengen en bouw je je huis op de rots
Horen en doen heeft te maken met gehoorzaamheid. Dat is pas handig en verstandig!

Dank je wel voor het liken👍, delen en abonneren waardoor je me helpt om het goede nieuws te verspreiden

Doe mee met de 21 dagen doeltreffend bidden challenge! en zie mensen voor je ogen gered worden!

Dit dagelijks in je Whats App ontvangen, meld je dan aan!

Schrijf je ook in op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/@preachingdrummer?si=KQXnDFL7REwRcRYn

De Opfrisser is nu ook via ons Telegram kanaal te volgen

Je hart 💓 nog nooit echt aan Jezus gegeven? Ga naar www.gratisgeschenk.nl en doe het nu!

#opfrisser #preachingdrummer #christiantiktok #christelijkeTikTok #dagtekst #YouVersion #Jezus #Jesus#NiemandMagStervenZonderJezus #christian daily devotion # Redding #salvation #christianpreaching

Plaats een reactie